PKO BP: jak zmienić hasło do konta?

Chociaż nie każdy z Was o tym pamięta, wszystkie hasła zwłaszcza te do bankowości elektronicznej, powinny być regularnie zmieniane. Dzięki temu znacznie zmniejszamy ryzyko kradzieży naszych pieniędzy. Poniżej przestawiamy instrukcję, jak zmienić hasło do konta w PKO BP.

Hasło do logowania do bankowości elektronicznej, musi być odpowiednio zabezpieczone. Pamiętajmy, aby nie zapisywać go na nieszyfrowanych stronach oraz nie podawać osobom niepowołanym. Najlepszym rozwiązaniem byłoby po prostu zapamiętać je, nie mniej jednak czasami zdarza się tak, że zapominamy, jakie ustaliliśmy hasło, przez co tracimy wgląd do naszego konta. Co w tym wypadku zrobić? Nasze internetowe konto bankowe, zostanie zablokowane jeżeli trzykrotnie wprowadzimy złe hasło. Wówczas serwis zostanie zablokowany, aby go odblokować należy skontaktować się z konsultantem PKO BP po numerem telefonu 801 307 307, 801 3PKOBP albo 81 535 60 60. Na początku pracownik przeprowadzi identyfikację na podstawie dodatkowych pytań oraz weryfikacji numeru. Następnie będziemy mogli ustalić nowe hasło do konta. Innym rozwiązaniem jest wizyta w odpowiednim oddziale banku PKO BP. W tym wypadku otrzymamy od pracownika kopertę z nowych hasłem, które będzie nam niezbędne do pierwszego logowania. Następnie hasło powinniśmy zmienić, na takie, które będzie dla nas łatwe do zapamiętania, ale równocześnie trudne do odgadnięcia innych osobom.

Jak zmienić hasła dostępowe?

Jeżeli z jakichś przyczyn nie odpowiadają nam nasze dotychczasowe hasła dostępowe do konta PKO BP, oczywiście możemy je zmienić na inne.

• hasło do bankowości internetowej

Chcąc zmienić hasło do bankowości internetowej, po zalogowaniu się do serwisu iPKO, należy przejść do „Ustawienia” a następnie w zakładce „Kanały dostępu” wybrać opcję „zmień hasło”. Aby je potwierdzić wymagane jest jego powtórzenie w polu „Powtórz hasło”.

• hasło do bankowości mobilnej

Jeżeli chcemy zmienić hasło mobilne, powinniśmy dokonać zmiany hasła internetowego, będzie ono obowiązywało w obu serwisach. Pamiętajmy, że nie jest możliwa zmiana hasła obowiązującego w serwisie mobilnym i internetowym za pomocą aplikacji mobilnej.

• hasło do serwisu telefonicznego

Aby zmienić hasło telefoniczne, po zalogowaniu się w automatycznym serwisie telefonicznym, należy wprowadzić cyfrę 7 na klawiaturze i tam dokonać zmiany. Po wprowadzeniu starego hasła, dwukrotnie wpisujemy nowe hasło, po każdym wprowadzeniu hasła musimy nacisnąć na klawiaturze telefonu krzyżyk (#).